hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آذربایجان شرقی| هر کودک مبتلا به اوتیسم باید روزانه حدود 8 ساعت آموزش ببیند

آذربایجان شرقی| هر کودک مبتلا به اوتیسم باید روزانه حدود 8 ساعت آموزش ببیند

مدیرعامل انجمن اوتیسم آذربایجان با اشاره به این‌که هر فرد مبتلا به اوتیسم باید روزانه هفت الی هشت ساعت، آموزش انفرادی توسط یک مربی و یا یک تیم آموزشی دریافت کند،گفت: اما ما فقط دو الی سه ساعت می‌توانیم به بچه‌ها آموزش بدهیم که این مقدار کافی نیست.

سعدالله ملک پور در همایش "من اوتیسمی" در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز، گفت: اوتیسم واژه‌ی سنگینی است که سال‌ها باید با آن کنار آمد، زیرا تمامی اعضای خانواده و حتی اطرافیان را درگیر می‌کند.وی با بیان این‌که حدود 20 سال پیش اوتیسم، واژه ناشناخته‌ای در کشور بود و حتی جزو معلولیت نیز محسوب نمی‌شد، افزود: برای تاسیس انجمن اوتیسم تبریز که اولین انجمن اوتیسم در ایران بود، در سال 84 به بهزیستی مراجعه کردم که با دریافت مجوز در سال 87 همراه با تاسیس انجمن، اوتیسم جزو لیست معلولیت قرار گرفت.
وی با تاکید بر این‌که هنوز در کشور اقدامی اساسی برای بهبود بچه‌های اوتیسم انجام نشده است، متذکر شد: یکی از اهداف انجمن اوتیسم، تامین فضا و امکانات آموزشی است تا دغدغه‌های خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم کاهش یابد.ملک پور در خصوص اقدامات انجمن اوتیسم آذربایجان، گفت: طی هشت ماه گذشته از تاسیس این انجمن، توانستیم پارک اوتیسم تبریز را احیا کنیم؛ هم‌چنین مرکز پیش حرفه‌ای سینا در حوزه اوتیسم ایجاد شده است.وی خاطرنشان کرد: اگر کمک جامعه خیرین نبود، نمی‌توانستیم در حوزه اوتیسم گام برداریم.
سیروس عزیز زاده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان تبریز نیز در این مراسم از آماده بودن پارک اوتیسم برای استفاده خانواده های دارای فرزند اوتیسم خبر داد و افزود: تنها مشکل این پارک، نبود پارکینگ ویژه خانواده‌های اوتیسمی است که باعث می‌شود خانواده‌ها، مسافت طولانی را برای رسیدن به پارک طی کنند.
وی اوتیسم را یک مشکل نوپدید خواند و گفت: اکنون حدود چهار مرکز خدمات آموزشی توان بخشی در تبریز به اوتیسمی‌ها آموزش ارائه می‌دهند.
وی متذکر شد: خدمات آموزشی و رفتاری هم‌چون گفتار درمانی، کار درمانی، بازی درمانی و هنر درمانی به منظور جامعه پذیری بچه‌های اوتیسمی انجام می‌شود.
وی با اشاره به قدمت اندک اوتیسم در تبریز، گفت: خدمات ارائه شده به اوتیسمی‌ها اندک بوده و کافی نیست اما با گذشت زمان شاهد خدمات مطلوب خواهیم بود.
 عزیززاده اظهار کرد: مرکز پیش حرفه‌ای سینا، فرزندان اوتیسمی بالای 14 سال را پذیرش می‌کند؛ هم‌چنین مرکز اوتیسم دیگری نیز برای نگه داری شبانه روزی فرزندان اوتیسم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های اوتیسمی تحت هیچ شرایطی حاظر به دادن فرزندان خود به مرکز شبانه روزی نیستند اما در برخی مواقع که والدین بیمار می‌شوند به طور موقت فرزند اوتیسمی خود را به این مرکز واگذار می‌کنند.وی ریشه خدمت به آرمان‌های بهزیستی را در مسائل اخلاقی و باورهای دینی دانست و گفت: خیرین عزیز همواره در کنار اوتیسم بوده‌اند.
یکی از اعضای شورای شهر تبریز نیز در این مراسم گفت: مشکلات زیست محیطی هم‌چون عدم مدیریت پسماندها، عامل ایجاد بیماری‌های مختلف بوده و لازم است با محیط زیست رفتار خوبی داشته و زیبایی‌ها را ایجاد کرد.شکور اکبرنژاد متذکر شد: خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم با عشق و علاقه مشکلات فرزندان خود را تحمل می‌کند.
 تقی پور، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز نیز خاطرنشان کرد: تبریز همواره در تاریخ نقش آفرین بوده که یکی از اوراق زرین تاریخ در ثبت اولین انجمن اوتیسم کشور است.
 این همایش با حضور تعدادی از خانواده‌های دارای کودک اوتیسم برگزار شد، کودکان اوتیسم که کمتر به این نوع مراسم دعوت می‌شوند با برنامه شاد آن بسیار خوشنود شدند  و حتی برخی خواستار تداوم این همایش بودند که در این راستا در پایان برنامه، مقرر شد تا هر ماه، همایشی برای بچه‌های اوتیسم در تبریز برگزار شود. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد